Podczas październikowego pierwszo sobotniego spotkania  Dzielnych Niewiast mogłyśmy uczestniczyć w warsztacie, który poprowadziła Agata Pomarańska ( Akademia Zdrowego Stylu Życia -Tarnów). A to oznacza koniec narzekania!  



Bierzemy się do pracy  nad zmianą nawyków żywieniowych na zdrowe  i trwałe , a to nie to samo co pogoń za modnymi dietami i bycie głodnym.   Poważnie traktujemy kondycję fizyczną. 

Dlaczego?  Bo to dobry fundament do walki o zdrowie i wygląd. Skutek uboczny: dobre samopoczucie.

Definicja zdrowia mówi,  że jest to stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (w tym dobrostan subiektywny), a nie tylko całkowity brak choroby czy niepełnosprawności.

Oto kilka myśli zebranych z warsztatów:

– wypracować rytm dnia, trzeba wiedzieć, co się chce zrobić;

-ustalić godziny posiłków-  ważny rytuał dnia;

– jedz regularnie, przerwa na posiłek  także w pracy;

– nie podjadaj między posiłkami;

 – dieta ma być urozmaicona;

– do każdego posiłku jedz warzywa i owoce ( osoby zdrowe ok.400g na dobę , odchudzające się ok.700g);

– spożywaj także produkty zbożowe pełnoziarniste;

– codziennie fermentowane produkty mleczne (zwłaszcza przez siebie sporządzone);

– włączaj w swej diecie kiszonki;

-używaj mniej soli;

– zamiast słodyczy serwuj orzechy, nasiona, owoce;

-jedz mniej czerwonego mięsa;

– PIJ WODĘ ! – ok. 30ml/  1 kg masy ciała, wodę mineralną kupuj od różnych producentów, kupuj zgrzewki po 1,5 l wody- to pomaga w nauczeniu i monitorowania ilości picia wody;

– po wstaniu – do godziny, gdy mamy wysoki poziom kortyzolu – spożywamy śniadanie!

(kortyzol– to naturalny hormon steroidowy wytwarzany w korze nadnerczy, wywiera szeroki wpływ na metabolizm, nazywany również hormonem stresu na równi z adrenaliną. Ma działanie przeciwzapalne, zatrzymuje też sól w organizmie , ma wpływ na poziom glukozy we krwi, powoduje zwiększanie jej stężania, co jest wskazane w reakcji na stres. Kortyzol uwalnia też aminokwasy z tkanek peryferycznych i hamuje tempo wchłaniania ich przez mięśnie szkieletowe, przyspiesza glukoneogenezę, przyspiesza rozkład kwasów tłuszczowych do ciał ketonowych. Przewlekły nadmiar kortyzolu we krwi prowadzi do charakterystycznego przemieszczenia się depozytów tkanki tłuszczowej (bawoli kark, twarz księżyc w pełni, otyłość brzuszna, chude kończyny), ścieńczenia skóry, powstania rozstępów o charakterystycznej różowej barwie, trądziku oraz insulinooporności .)

–  jedz wspólne posiłki z rodziną, w spokojnej atmosferze, minimum dwa w ciągu dnia-  jest to  także  czas integracji rodziny, wspólnego celebrowania posiłku, omówienie jak minął dzień ;

– psychodietetyka jest bardzo ważna;

-dbaj o kondycję fizyczną.

PAMIETAJ! Odchudzanie nie jest zjawiskiem przypadkowym- to zdrowy styl życia, zdrowe nawyki wdrożyć na stałe.

TRZY KROKI:

  • zrób cokolwiek- np. odstaw solniczkę ze stołu;
  • wdrażaj zalecany poziom diety- używaj tylko wymaganą ilość;
  • zwracaj uwagę na skład.

Doświadczenie podpowiada, że trzy miesiące planowania i pracy , pozwala powrócić do zdrowej wagi.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH!


Źródła: foto pixabay

http://azsz.pl/

wikipedia.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This div height required for enabling the sticky sidebar